Market Monitor Consumer Durables Indonesia 2019

Market Monitor

  • Indonezja
  • Dobra konsumenckie

11 04 2019

With its large population, growing middle class and increasingly modern spending habits Indonesia's retail sector is one of the most promising in Asia.

 

indo retail 2019 pic1

 

  • Indonesia's retail sector remains one of the most promising in Asia. It has a large population and growing middle class, with rising household purchasing power and increasingly modern spending habits. Private consumption is forecast to remain robust in 2019 and 2020, increasing about 5% annually.
  • Consumer electronics sales are the main driver of sector growth. In comparison, growth in furniture and larger household appliances sales is lower, as the focus of general consumer spending is still more on essential items in Indonesia.
  • Sales of clothing, a key growth driver for retail, grew by more than 10% in 2018. However, competition between the different brands is very high and the market tends to be price sensitive. Several uncompetitive department stores and clothing brands closed in 2018.
  • In 2018, a number of retailers, both foreign and local, closed some or all of their stores in Indonesia as they were no longer able to sustain business amid weaker consumption and stronger competition. However, at the same time other retailers have increased capital expenditure by opening new locations, primarily to reach less saturated smaller cities and regions outside of Java. Those expansion plans piggyback on the government's undertaking for infrastructure and logistics development in more remote regions.
  • E-commerce provides lucrative businesses opportunities for retailers across all subsectors, as Indonesia’s e-commerce industry is the fastest growing in Southeast Asia. There are several unicorn start-ups (privately held start-up companies valued at over USD 1 billion) like Tokopedia and Bukalapak, which have received funding from both foreign and local private equities. International players like Shopee (by Sea Limited) and Lazada (by Alibaba) are also active in the market.
  • Profit margins of consumer durables retailers are expected to remain stable in 2019. The average payment duration in the industry is 40 days. The number of protracted defaults remains low, and our portfolio payment experience has been good over the past two years. We expect the level of non-payment and insolvencies to remain stable in the coming months. The overall indebtedness of businesses in the sector is low, and banks are generally willing to lend.
  • Our underwriting stance for the industry is generally open to neutral. However, we assess buyers more prudently if there is a lack of financial and other qualitative information, such as strong group backing.

 

 

 

 

Powiązane dokumenty

Wyłączenie odpowiedzialności

Wszelkie publikacje dostępne na naszych stronach internetowych lub za ich pośrednictwem, takie jak m.in. raporty, artykuły, publikacje, wskazówki i pomocne treści, briefy handlowe, infografiki, filmy (każde z osobna zwane "Publikacją"), są udostępniane jedynie w celach informacyjnych i nie mogą stanowić dla czytelnika jakichkolwiek rekomendacji lub zaleceń dotyczących określonych transakcji, inwestycji lub strategii. W odniesieniu do dostarczonych informacji czytelnicy muszą podejmować własne niezależne decyzje biznesowe. Mimo że dołożyliśmy wszelkich starań, aby informacje zawarte w każdej Publikacji pochodziły z wiarygodnych źródeł, Atradius nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek błędy, omyłki, jak również za rezultaty wykorzystania tych informacji. Wszelkie informacje zawarte w Publikacjach są dostarczane "tak jak są", bez gwarancji ich kompletności, dokładności, aktualności oraz skutków ich użycia. Atradius nie udziela w tym zakresie żadnych gwarancji wyraźnych ani dorozumianych. W żadnym wypadku spółka Atradius, oraz powiązane z nią spółki lub korporacje, partnerzy, agenci lub pracownicy nie ponoszą odpowiedzialności wobec czytelnika lub innych osób z tytułu jakiejkolwiek decyzji lub działania podjętego na podstawie informacji zawartych w Publikacji, za utratę potencjalnych korzyści, utratę zysku, jak również za szkody w produkcji, szkody w prowadzonej działalności, a także za jakiekolwiek pośrednie, szczególne lub uboczne straty, nawet w przypadku uprzedniego powiadomienia o możliwości ich wystąpienia.