Hong Kong: stronger focus to credit management

Barometr Praktyk Płatniczych

  • Hongkong
  • Dobra konsumenckie,
  • Elektronika/Technologie Komunikacyjne,
  • Tekstylia

10 06 2020

Hong Kong businesses strengthened their credit risk management processes in order to better handle the risk of liquidity constraints due to the pandemic-induced economic crisis.

Introduction

The Payment Practices Barometer survey was completed by Hong Kong businesses in March 2020 during a period of economic uncertainty framed by months of social unrest, disruptions to global trade caused in part by the US-China trade war and the coronavirus. The World Health Organisation (WHO) characterised COVID-19 as a pandemic on March 11. However, recognising its relative proximity to the location of the virus outbreak in Wuhan, China, Hong Kong responded quickly, and put measures such as social distancing and travel restrictions in place as early as the end of January.

Key takeaways from the report

Despite an economy heading towards a severe downturn or recession, this year’s survey revealed that an increased percentage of total B2B sales in Hong Kong were made on credit. Although modest, the increased used of trade credit may point towards a  competitive economy responding to the squeeze of the downturn. Against this backdrop dominated by a high degree of uncertainty over the economic recovery, Hong Kong businesses strengthened their credit risk management processes in order to better handle the risk of liquidity constraints.

Amid concerns over a further deterioration of payment practices in B2B trade, as revealed in our survey, Hong Kong businesses have increasingly adopted or expressed an interest in credit insurance as the most comprehensive tool for securing accounts receivable while promoting growth. Indeed, as many as half of the businesses surveyed in several  industries expressed optimism and said they expected to see some improvement in business performance over the next 12 months. Amid such potentially turbulent economic conditions, businesses may need to act quickly and respond to developments as they unfold. To mitigate risk, businesses would benefit from a coherent credit management strategy with regular reviews and payment guarantee protections.

Key survey findings for Hong Kong

  • Modest increase in B2B credit sales, particularly in the domestic market
  • Far longer payment terms suggest key role of trade credit as source of short-term finance
  • Almost all businesses strengthen B2B credit risk management
  • Upswing in B2B late payments and delays in invoice-to-cash turnaround
  • B2B customers’ payment practices are expected to deteriorate than to improve

Interested in getting to know more?

For a complete overview of the payment practices in Hong Kong and in the consumer durables, ICT/electronics and textile industries in Hong Kong, please download the complete report.

 

 

Wyłączenie odpowiedzialności

Wszelkie publikacje dostępne na naszych stronach internetowych lub za ich pośrednictwem, takie jak m.in. raporty, artykuły, publikacje, wskazówki i pomocne treści, briefy handlowe, infografiki, filmy (każde z osobna zwane "Publikacją"), są udostępniane jedynie w celach informacyjnych i nie mogą stanowić dla czytelnika jakichkolwiek rekomendacji lub zaleceń dotyczących określonych transakcji, inwestycji lub strategii. W odniesieniu do dostarczonych informacji czytelnicy muszą podejmować własne niezależne decyzje biznesowe. Mimo że dołożyliśmy wszelkich starań, aby informacje zawarte w każdej Publikacji pochodziły z wiarygodnych źródeł, Atradius nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek błędy, omyłki, jak również za rezultaty wykorzystania tych informacji. Wszelkie informacje zawarte w Publikacjach są dostarczane "tak jak są", bez gwarancji ich kompletności, dokładności, aktualności oraz skutków ich użycia. Atradius nie udziela w tym zakresie żadnych gwarancji wyraźnych ani dorozumianych. W żadnym wypadku spółka Atradius, oraz powiązane z nią spółki lub korporacje, partnerzy, agenci lub pracownicy nie ponoszą odpowiedzialności wobec czytelnika lub innych osób z tytułu jakiejkolwiek decyzji lub działania podjętego na podstawie informacji zawartych w Publikacji, za utratę potencjalnych korzyści, utratę zysku, jak również za szkody w produkcji, szkody w prowadzonej działalności, a także za jakiekolwiek pośrednie, szczególne lub uboczne straty, nawet w przypadku uprzedniego powiadomienia o możliwości ich wystąpienia.