France: customer relations set business tone for 2021

Barometr Praktyk Płatniczych

  • Francja
  • Rolnictwo,
  • Budownictwo,
  • Żywność,
  • Maszyny/Urządzenia,
  • Metale,
  • Usługi

25 11 2020

Businesses polled in France reported working more closely with B2B customers to develop a proactive approach to credit

Introduction

France has been severely affected by the COVID-19 virus and in response implemented a  long and stringent lockdown. This has impacted business throughout the country and has  resulted in a strong contraction of GDP. 44% of businesses reported cash flow issues, above the average of 38% for Western Europe as a whole.

An interesting trend revealed by the survey is that after the start of the pandemic  businesses in France began using trade credit as a tool to stimulate sales and provide short-term finance to B2B customers. Despite all of this negativity however, businesses polled in France also reported working more closely with customers to develop a proactive approach to credit.

Key takeaways from the report

  • Businesses in France target domestic sales with proactive credit policies
  • Credit terms become an important source of short-term finance
  • Late payment surge in France
  • COVID-19 pandemic leads to cash flow issue, as  reported by 44% of respondents in France, compared to 38% in Western Europe.
  • France leads region in sourcing credit information directly from customers. This was highest across the countries surveyed in Western Europe, and well above the 38% average for the region.

Interested in getting to know more?

For a complete overview of the corporate payment behaviour in France during the COVID-19 pandemic and global recession, please download the complete report.
The report gives also insight into the impact of the pandemic-induced economic crisis on the following industries in the country:

  • Agri-food
  • Construction materials
  • Business services
  • Machines
  • Steel-metals

All content on this page is subject to our Disclaimer, available here.

 

Wyłączenie odpowiedzialności

Wszelkie publikacje dostępne na naszych stronach internetowych lub za ich pośrednictwem, takie jak m.in. raporty, artykuły, publikacje, wskazówki i pomocne treści, briefy handlowe, infografiki, filmy (każde z osobna zwane "Publikacją"), są udostępniane jedynie w celach informacyjnych i nie mogą stanowić dla czytelnika jakichkolwiek rekomendacji lub zaleceń dotyczących określonych transakcji, inwestycji lub strategii. W odniesieniu do dostarczonych informacji czytelnicy muszą podejmować własne niezależne decyzje biznesowe. Mimo że dołożyliśmy wszelkich starań, aby informacje zawarte w każdej Publikacji pochodziły z wiarygodnych źródeł, Atradius nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek błędy, omyłki, jak również za rezultaty wykorzystania tych informacji. Wszelkie informacje zawarte w Publikacjach są dostarczane "tak jak są", bez gwarancji ich kompletności, dokładności, aktualności oraz skutków ich użycia. Atradius nie udziela w tym zakresie żadnych gwarancji wyraźnych ani dorozumianych. W żadnym wypadku spółka Atradius, oraz powiązane z nią spółki lub korporacje, partnerzy, agenci lub pracownicy nie ponoszą odpowiedzialności wobec czytelnika lub innych osób z tytułu jakiejkolwiek decyzji lub działania podjętego na podstawie informacji zawartych w Publikacji, za utratę potencjalnych korzyści, utratę zysku, jak również za szkody w produkcji, szkody w prowadzonej działalności, a także za jakiekolwiek pośrednie, szczególne lub uboczne straty, nawet w przypadku uprzedniego powiadomienia o możliwości ich wystąpienia.