Consumer Durables / Retail Industry Trends 2023

Market Monitor

  • Australia,
  • Belgia,
  • Brazylia,
  • Kanada,
  • Chiny,
  • Republika Czeska,
  • Dania,
  • Francja,
  • Niemcy,
  • Hongkong,
  • Węgry,
  • Indie,
  • Indonezja,
  • Irlandia,
  • Włochy,
  • Japonia,
  • Meksyk,
  • Holandia,
  • Nowa Zelandia,
  • Polska,
  • Portugalia,
  • Singapur,
  • Słowacja,
  • Korea Południowa,
  • Hiszpania,
  • Szwecja,
  • Szwajcaria,
  • Tajwan,
  • Tajlandia,
  • Turcja,
  • Zjednoczone Emiraty Arabskie,
  • Stany Zjednoczone Ameryki,
  • Wielka Brytania,
  • Wietnam
  • Dobra konsumenckie

12 12 2023

High inflation and interest rates have knocked consumer confidence

Although inflationary pressures are decreasing, high interest rates are continuing to weigh on household real incomes and consumer confidence across most of the world.

These economic challenges are resulting in a reduction in demand for consumer durables, with goods bought using credit also decreasing due to higher interest rates. In Europe, sales of consumer durables are expected to contract in 2023, while other major regions are also seeing a slowdown of sales growth.

The credit risk of consumer retailers in advanced markets is deteriorating, with smaller players becoming especially vulnerable to defaults and insolvency. The sector operates in a fierce competitive environment with thin margins. These are being further squeezed by more frequent markdowns, as consumers seek discounts year-round.

Online retailers are increasing their market share, putting pressure on bricks and mortar operators. According to the International Trade Association, consumer goods sold online will account for about 22% of total global retail sales in 2024.

Please download the report below to read more about the sector´s outlook in the Americas, Asia-Pacific and Europe.

 

Powiązane dokumenty

Wyłączenie odpowiedzialności

Wszelkie publikacje dostępne na naszych stronach internetowych lub za ich pośrednictwem, takie jak m.in. raporty, artykuły, publikacje, wskazówki i pomocne treści, briefy handlowe, infografiki, filmy (każde z osobna zwane "Publikacją"), są udostępniane jedynie w celach informacyjnych i nie mogą stanowić dla czytelnika jakichkolwiek rekomendacji lub zaleceń dotyczących określonych transakcji, inwestycji lub strategii. W odniesieniu do dostarczonych informacji czytelnicy muszą podejmować własne niezależne decyzje biznesowe. Mimo że dołożyliśmy wszelkich starań, aby informacje zawarte w każdej Publikacji pochodziły z wiarygodnych źródeł, Atradius nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek błędy, omyłki, jak również za rezultaty wykorzystania tych informacji. Wszelkie informacje zawarte w Publikacjach są dostarczane "tak jak są", bez gwarancji ich kompletności, dokładności, aktualności oraz skutków ich użycia. Atradius nie udziela w tym zakresie żadnych gwarancji wyraźnych ani dorozumianych. W żadnym wypadku spółka Atradius, oraz powiązane z nią spółki lub korporacje, partnerzy, agenci lub pracownicy nie ponoszą odpowiedzialności wobec czytelnika lub innych osób z tytułu jakiejkolwiek decyzji lub działania podjętego na podstawie informacji zawartych w Publikacji, za utratę potencjalnych korzyści, utratę zysku, jak również za szkody w produkcji, szkody w prowadzonej działalności, a także za jakiekolwiek pośrednie, szczególne lub uboczne straty, nawet w przypadku uprzedniego powiadomienia o możliwości ich wystąpienia.