Automotive Industry Trends South Korea - 2021

Market Monitor

  • Korea Południowa
  • Motoryzacja/Transport

29 11 2021

Increased credit risk for highly leveraged automotive suppliers

 

IT South Korea automotive Credit Risk

After contracting 11.7% in 2020, South Korean automotive output is forecast to rebound by about 5% in 2021 and 2.5% 2022. New car sales increased year-on-year in H1 of 2021 in the domestic market and abroad, but have started to decrease since then, as semiconductor shortages have caused supply and production disruptions. Lower output by large South Korean Original Equipment Manufacturers (OEMs) has a ripple effect along the value chain. While the profit margins of OEMs have remain stable so far, those of suppliers have started to deteriorate. At the same time, the financial situation of some Tier 2 & 3 suppliers is more strained due to larger borrowing.

IT South Korea automotive output

Many Tier 1 suppliers are already preparing for the transition towards e-mobility, expanding related facilities. However, this transition will prove to be more difficult for Tier 2 & 3 businesses, which often lack the necessary financial strength and technological skills. While the South Korean government has not yet launched a support scheme for suppliers, it plans to spend USD 10.3 billion in 2022 for e-mobility, including incentives for hydrogen and battery-electric vehicles and charging stations.

Payments in the automotive industry take about 60 days on average. Both payment delays and insolvencies are expected to increase in 2020, mainly affecting those smaller suppliers that already face financial difficulties (e.g. due to high leverage) and suffer most from production cuts, sales decrease, deteriorating margins and extended credit terms. Currently it is expected that business failures will increase by about 20% in the coming twelve months, but the rise could be even higher if the current supply issues last in H1 of 2022. 

Our underwriting stance remains generally neutral for OEMs and Tier 1 suppliers, which are generally able to cope with deteriorating sales and margins, helped by their financial strength and strong group background. Due to the elevated credit risk of Tier 2 & 3 businesses, our underwriting stance is generally more restrictive for this segment. 

Wyłączenie odpowiedzialności

Wszelkie publikacje dostępne na naszych stronach internetowych lub za ich pośrednictwem, takie jak m.in. raporty, artykuły, publikacje, wskazówki i pomocne treści, briefy handlowe, infografiki, filmy (każde z osobna zwane "Publikacją"), są udostępniane jedynie w celach informacyjnych i nie mogą stanowić dla czytelnika jakichkolwiek rekomendacji lub zaleceń dotyczących określonych transakcji, inwestycji lub strategii. W odniesieniu do dostarczonych informacji czytelnicy muszą podejmować własne niezależne decyzje biznesowe. Mimo że dołożyliśmy wszelkich starań, aby informacje zawarte w każdej Publikacji pochodziły z wiarygodnych źródeł, Atradius nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek błędy, omyłki, jak również za rezultaty wykorzystania tych informacji. Wszelkie informacje zawarte w Publikacjach są dostarczane "tak jak są", bez gwarancji ich kompletności, dokładności, aktualności oraz skutków ich użycia. Atradius nie udziela w tym zakresie żadnych gwarancji wyraźnych ani dorozumianych. W żadnym wypadku spółka Atradius, oraz powiązane z nią spółki lub korporacje, partnerzy, agenci lub pracownicy nie ponoszą odpowiedzialności wobec czytelnika lub innych osób z tytułu jakiejkolwiek decyzji lub działania podjętego na podstawie informacji zawartych w Publikacji, za utratę potencjalnych korzyści, utratę zysku, jak również za szkody w produkcji, szkody w prowadzonej działalności, a także za jakiekolwiek pośrednie, szczególne lub uboczne straty, nawet w przypadku uprzedniego powiadomienia o możliwości ich wystąpienia.