Debt Collections Handbook U.S. 2021

Debt Collection Handbook

  • Stany Zjednoczone Ameryki
  • Rolnictwo,
  • Motoryzacja/Transport,
  • Chemia/Farmacja,
  • Budownictwo,
  • Dobra konsumenckie,
  • Elektronika/Technologie Komunikacyjne,
  • Usługi Finansowe,
  • Żywność,
  • Inne,
  • Maszyny/Urządzenia,
  • Metale,
  • Papier,
  • Usługi,
  • Stal,
  • Tekstylia

11 10 2021

Having drawn from the expertise of Atradius Collections' local offices, the International Debt Collections Handbook explains the different regulations and procedures for debt collections in the U.S.

Amicable collections

General information

 

 

 

Handbook Report Page - Amicable Phase

 

 

 

Atradius Collections maintains a professional collection process, focusing on the relationships between our clients and their debtors at all times. We pursue debtors within the bounds of federal and state laws and liaise with clients and the relationship management team to ensure that we service our clients efficiently and effectively. Our collectors work to ensure that, if the initial collection phase is not productive, the file is adequately documented to fully utilise the second tier of our collection process, the legal phase. When there is a dispute, we aim to reach an amicable solution between the creditor and the debtor. We do this by analysing all contractual documents (e.g. signed contracts, orders, confirmations, invoices and delivery notes, as well as standard terms previously agreed upon). All investigations are completed with the assistance and agreement of our legal team.

Interest

Atradius Collections may charge interest back to debtors. Currently, we add 4% interest to each case placed with our office. However, in most states, if no signed contractual agreement exists, then we cannot exert legal means to collect the interest. If the contractual interest is greater than 4%, then the interest we charge will match that of the agreed amount. U.S.-based debtors are not used to paying interest. Often the actual amount of the interest is considered a negotiation tool between debtors and collectors.

Debt collection costs

Collection costs cannot be added to a case unless a signed contractual agreement exists between the debtor and the client. However, even if the contractual agreement includes collection costs, they are often used as a negotiation tool between debtors and collectors.

The Debt Collections Handbook presents a snapshot of the U.S.' economic situation and covers the following topics:

  • Accepted and most common payment methods
  • Types of companies
  • Legal procedures & legal system
  • Enforcement in debt, movable and immovable proprety
  • Insolvency proceedings

To read more about steps and procedures undertaken in debt collections in the U.S. and other countries:

 

 

Wyłączenie odpowiedzialności

Wszelkie publikacje dostępne na naszych stronach internetowych lub za ich pośrednictwem, takie jak m.in. raporty, artykuły, publikacje, wskazówki i pomocne treści, briefy handlowe, infografiki, filmy (każde z osobna zwane "Publikacją"), są udostępniane jedynie w celach informacyjnych i nie mogą stanowić dla czytelnika jakichkolwiek rekomendacji lub zaleceń dotyczących określonych transakcji, inwestycji lub strategii. W odniesieniu do dostarczonych informacji czytelnicy muszą podejmować własne niezależne decyzje biznesowe. Mimo że dołożyliśmy wszelkich starań, aby informacje zawarte w każdej Publikacji pochodziły z wiarygodnych źródeł, Atradius nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek błędy, omyłki, jak również za rezultaty wykorzystania tych informacji. Wszelkie informacje zawarte w Publikacjach są dostarczane "tak jak są", bez gwarancji ich kompletności, dokładności, aktualności oraz skutków ich użycia. Atradius nie udziela w tym zakresie żadnych gwarancji wyraźnych ani dorozumianych. W żadnym wypadku spółka Atradius, oraz powiązane z nią spółki lub korporacje, partnerzy, agenci lub pracownicy nie ponoszą odpowiedzialności wobec czytelnika lub innych osób z tytułu jakiejkolwiek decyzji lub działania podjętego na podstawie informacji zawartych w Publikacji, za utratę potencjalnych korzyści, utratę zysku, jak również za szkody w produkcji, szkody w prowadzonej działalności, a także za jakiekolwiek pośrednie, szczególne lub uboczne straty, nawet w przypadku uprzedniego powiadomienia o możliwości ich wystąpienia.