Debt Collections Handbook UAE 2021

Debt Collection Handbook

  • Zjednoczone Emiraty Arabskie
  • Rolnictwo,
  • Motoryzacja/Transport,
  • Chemia/Farmacja,
  • Budownictwo,
  • Dobra konsumenckie,
  • Elektronika/Technologie Komunikacyjne,
  • Usługi Finansowe,
  • Żywność,
  • Inne,
  • Maszyny/Urządzenia,
  • Metale,
  • Papier,
  • Usługi,
  • Stal,
  • Tekstylia

11 10 2021

Having drawn from the expertise of Atradius Collections' local offices, the International Debt Collections Handbook explains the different regulations and procedures for debt collections in the UAE.

Amicable collections

General information

 

 

 

Handbook Report Page - Amicable Phase

 

 

 

We recognise that every client has different needs, and therefore our services are tailored to the clients’ specific requirements. We follow proven principles of negotiations. Keeping close contact with debtors, we are able to evaluate genuine cash flow problems and stalling excuses for non-payment and persuade debtors to pay the debts in an amicable manner. Field visits and face-to-face meetings with the debtors are an integral part of our collection initiatives.

Interest

Though the chief justice of the Supreme Court in a suit filed by a bank for recovery ruled that ordering the borrower to pay interest for late payments can be considered a sort of damages, which is compliant with both UAE law and Sharia’s, from a cultural point of view and in practice, debtors in the UAE do not pay interest on delayed payments.

Debt collection costs

From a cultural point of view and in practice, debtors in the UAE do not pay collection costs.

The Debt Collections Handbook presents a snapshot of UAE's economic situation and covers the following topics:

  • Legal procedures
  • Time frame and outcomes
  • Insolvency proceedings
  • Key changes under the New Bankruptcy Law

To read more about steps and procedures undertaken in debt collections in the UAE and other countries:

Wyłączenie odpowiedzialności

Wszelkie publikacje dostępne na naszych stronach internetowych lub za ich pośrednictwem, takie jak m.in. raporty, artykuły, publikacje, wskazówki i pomocne treści, briefy handlowe, infografiki, filmy (każde z osobna zwane "Publikacją"), są udostępniane jedynie w celach informacyjnych i nie mogą stanowić dla czytelnika jakichkolwiek rekomendacji lub zaleceń dotyczących określonych transakcji, inwestycji lub strategii. W odniesieniu do dostarczonych informacji czytelnicy muszą podejmować własne niezależne decyzje biznesowe. Mimo że dołożyliśmy wszelkich starań, aby informacje zawarte w każdej Publikacji pochodziły z wiarygodnych źródeł, Atradius nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek błędy, omyłki, jak również za rezultaty wykorzystania tych informacji. Wszelkie informacje zawarte w Publikacjach są dostarczane "tak jak są", bez gwarancji ich kompletności, dokładności, aktualności oraz skutków ich użycia. Atradius nie udziela w tym zakresie żadnych gwarancji wyraźnych ani dorozumianych. W żadnym wypadku spółka Atradius, oraz powiązane z nią spółki lub korporacje, partnerzy, agenci lub pracownicy nie ponoszą odpowiedzialności wobec czytelnika lub innych osób z tytułu jakiejkolwiek decyzji lub działania podjętego na podstawie informacji zawartych w Publikacji, za utratę potencjalnych korzyści, utratę zysku, jak również za szkody w produkcji, szkody w prowadzonej działalności, a także za jakiekolwiek pośrednie, szczególne lub uboczne straty, nawet w przypadku uprzedniego powiadomienia o możliwości ich wystąpienia.