Country Report France 2016

Country report

  • Francja
  • Rolnictwo,
  • Motoryzacja/Transport,
  • Chemia/Farmacja,
  • Budownictwo,
  • Dobra konsumenckie,
  • Elektronika/Technologie Komunikacyjne,
  • Usługi Finansowe,
  • Żywność,
  • Maszyny/Urządzenia,
  • Metale,
  • Papier,
  • Usługi,
  • Stal,
  • Tekstylia

28 04 2016

French business insolvencies are expected to decrease only about 4% in 2016. The number of insolvencies will still be about 10% higher than in 2008.

2016_CR_WE_France_key_indicators
2016_CR_WE_France_industries_performance_forecast

The insolvency environment

Only a modest decrease in insolvencies expected in 2016 

2016_CR_WE_France_business_insolvencies

French business insolvencies increased again in 2015. According to the French Central Bank, business failures of very small businesses increased 2.1%, while mid-sized and larger companies registered decreases (5.8% and 16.4% respectively). In light of the modest economic rebound expected in 2016, business failures are expected to decrease 4%. However, with more than 60,000 cases expected, the number of business insolvencies would still be about 10% higher than in 2008.

Economic situation

Growth expected to remain below eurozone average

2016_CR_WE_France_Real_GDP

After several years of feeble GDP increases below 1%, in 2016 the French economy is expected to grow 1.1% as private consumption, manufacturing and exports improve. However, this growth rate remains below the eurozone average of 1.5%.

In 2016 economic growth is expected to increase 1.4%, driven by a rebound in investment and industrial production. However, productivity remains an issue in the French manufacturing sector. Private consumption, traditionally a major contributor to French economic growth is sustained by persistent low energy prices. At the same time, the high unemployment rate of more than 10% still hampers household consumption expansion.

2016_CR_WE_France_fiscal_balance

The 2008 credit crisis, subsequent government stimulus measures, and France’s only modest recovery have led to a sharp increase in public debt in recent years, up to 96% of GDP in 2015 from 66.7% of GDP in 2008. The French government has repeatedly missed meeting the Maastricht deficit threshold of 3% of GDP. Despite some austerity programmes, more measures to curb public spending are required, as public spending in France is the highest in the eurozone.

Wyłączenie odpowiedzialności

Wszelkie publikacje dostępne na naszych stronach internetowych lub za ich pośrednictwem, takie jak m.in. raporty, artykuły, publikacje, wskazówki i pomocne treści, briefy handlowe, infografiki, filmy (każde z osobna zwane "Publikacją"), są udostępniane jedynie w celach informacyjnych i nie mogą stanowić dla czytelnika jakichkolwiek rekomendacji lub zaleceń dotyczących określonych transakcji, inwestycji lub strategii. W odniesieniu do dostarczonych informacji czytelnicy muszą podejmować własne niezależne decyzje biznesowe. Mimo że dołożyliśmy wszelkich starań, aby informacje zawarte w każdej Publikacji pochodziły z wiarygodnych źródeł, Atradius nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek błędy, omyłki, jak również za rezultaty wykorzystania tych informacji. Wszelkie informacje zawarte w Publikacjach są dostarczane "tak jak są", bez gwarancji ich kompletności, dokładności, aktualności oraz skutków ich użycia. Atradius nie udziela w tym zakresie żadnych gwarancji wyraźnych ani dorozumianych. W żadnym wypadku spółka Atradius, oraz powiązane z nią spółki lub korporacje, partnerzy, agenci lub pracownicy nie ponoszą odpowiedzialności wobec czytelnika lub innych osób z tytułu jakiejkolwiek decyzji lub działania podjętego na podstawie informacji zawartych w Publikacji, za utratę potencjalnych korzyści, utratę zysku, jak również za szkody w produkcji, szkody w prowadzonej działalności, a także za jakiekolwiek pośrednie, szczególne lub uboczne straty, nawet w przypadku uprzedniego powiadomienia o możliwości ich wystąpienia.